logo

A Te beszéded, vagy az Ő figyelmük?

logo
A Te beszéded, vagy az Ő figyelmük?

Még a tapasztaltabb szónokok is kellő odafigyeléssel szerkesztik meg a beszédüket. Miért? Mert nem mindegy, hogy a beszéd legyen szuper, vagy közben a kívánt üzenet érjen célba és legyen hatással a hallgatóra.
 
Az sem mellékes, hogy mennyi és milyen jellegű információt akarsz átadni. Az agy kapacitása korlátozott, és a figyelem roppant illékony. Ügyelj kell a logikai felépítésre, hogy a mondanivalód mindenkinek egyformán követhető legyen. A témában jártas közönség tömörebb anyagot is elbír, míg az új információt jobb, ha szellős, átlátható formában próbálod meg átadni, amellett, hogy tartalmilag viszont a teljességre kell törekedned.
 
Alább adunk pár tippet, hogy mire ügyelj, ha felnőtt közönséghez intézel beszédet, és azt szeretnéd, hogy tanuljanak, figyeljenek, szóval, hogy vegyék az üzeneted:

– tedd aktívvá a beszélgetést, mert így könnyebben befogadható a téma

– koncentrálj a problémákra és azok megoldására

– kösd össze a mondanivalót meglévő tapasztalatokkal

– törekedj a lényegre, ne “rizsázz” feleslegesen

– hass minél több érzékszervre (főleg látás és hallás, de legjobb együtt)

ne kalandozz el, mert a hallgatók könnyen elveszthetik a fonalat

– nevess és nevettess meg másokat is

+TIPP: hagyj időt a közönségnek, hogy kommunikáljanak a beszédet/előadást követően, mert több okból is fontos, hogy egymással meg tudják beszélni/vitatni az adott témát.
 
Egy-egy sikeres üzleti rendezvény vagy találkozó megszervezéséhez nélkülözhetetlen tanácsokat, tippeket e-mailben küldjük el Neked.
Add meg a neved és e-mail címed és kattints a “Kérem az ingyenes anyagot” gombra.

Név*
Email*

 

Hozzászólások lezárva.

logo
logo
Adatvédelmi nyilatkozat | Kapcsolat